{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما یک سند یا رکورد الکترونیکی است که توسط ایرلاین و یا یک آژانس مسافرتی صادر می شود. این مدرک که تایید کننده یک صندلی در هواپیما می باشد، دربرگیرنده اسم مسافر، ایرلاین یا آژانس مسافرتی صادر کننده، عدد بلیط، فرودگاه آغاز / مقصد، تاریخ و ساعت پرواز، کلاس پروازی، بها بلیط، شرایط تغییر تاریخ و یا کنسلی می باشد.

زمان آغاز استفاده از بلیط هواپیما مقارن با اولین پروازهای مسافربری در سال 1909 میلادی است. در آن سال، مسافران از طریق تلفن رزرو خویش را سپریدن می داند و بلیط از راه پست برای آدرس آنها ارسال می گشت. با ظهور تکنولوژی های جدید و ترقی برنامه های کامپیوتری این روند تغییر حالت داد و مسافران می توانند از راه مرورگرهای اینترنتی و سایت های آنلاین فروش بلیط و یا حتی اپلیکیشن های طراحی شده برای اینکار می توانند ایرلاین باره عقیده و ساعت و تاریخ پرواز خویش را گزینش کرده و مبلغ آن را به صورت اینترنتی واریز کرده و د رنهایت بلیط خود را از راه ایمیل و یا صفحات وب مشاهده کنند که در اصطلاح به آن E-ticket گفته می شود. افراد باید یک نسخه چاپ شده  از این بلیط را در فرودگاه جهت اخذ کارت پرواز به اتفاق داشته باشند.

در سیستم های فروش بلیط عموما دو روش بلیط چارتر و بلیط سیستمی وجود دارد :

بلیط هواپیما چارتر:

در دنیای توریسم و مسافرت امروزین اصطلاح های زیادی هستی دارند. مطمئنا همه شماها اصطلاح پرواز چارتر را شنیده اید. کلمه چارتر در حوزه توریسم به معنای دربست کردن یا اجاره کردن بخشی و یا تمام صندلی های یک اتوبوس، قطار و پرواز و یا اتاق های یک هتل می باشد. به راستی روند چارتر کردن بلیط پرواز به این صورت می باشد که، کمپانی یا آژانس مسافرتی تقاضا کننده به صورت مقطعی یا سالیانه و در سررسید های خاصی اقدام به چارتر کردن تعداد مشخص و یا همه صندلی های هواپیما می کنند که معمولا ارزان تر از بلیط های سیستمی می باشند.

ایرلاین یا کمپانی هواپیمایی را چارتردهنده و آژانس مسافرتی یا شرکت های خدمات مسافرتی را چارترکننده می گویند، تعیین قیمت بلیط چارتر در اینجا به عهده چارتر دهنده است (که در بعضی از این پروازها قیمت بلیط برای تمامی افراد بالای دو سنه یکسان می باشد) و چارتر کننده فقط مسئول فروش این صندلی ها می باشد. طبق قراردادی که بین این بین بسته می شود، چارتر کننده موظف است حتی در چهره عدم فروش بخشی از صندلی های چارتر شده، مبلغ اجاره کردن تمام صندلی ها را به چارتردهنده پرداخت نماید و بدین ترتیب است که اکثر چارترکنندگان با پروا به زمان تقریبا  شدن پرواز چارتریشان آن را با تخفیفات ویژه ( که در اصطلاح به آن لحظه آخری گفته می شود) به فروش می رسانند.

مبلغ بلیط  هواپیما چارتر بسته به عوامل مختلفی دگرگونی ها زیادی را در سنه دارد. در فصول پر مسافرت سال (در اصلاح به آن Pick Season و یا High Season گفته می شود) که تقاضای مسافرت برای مسیرهای پر ترددی مشابه ترکیه، امارات، مالزی، تایلند، چین، اروپا و ... صورت می گیرد بها های این تقسیم از بلیط ها افزایش پیدا می کند. در موعد هایی هم که شرایط آب و هوایی کشورهای مقصد تغییر کرده (سردتر یا گرمتر می شوند) بها بلیط های چارتری تفاوت پیدا می کنند تا بازار خویش را از دست ندهند.

این دسته از بلیط ها در یک روز مشخص از فرودگاه آغاز پرواز و در فرودگاه مقصد بر زمین می نشیند و معمولا در زمانی که صادر می شوند شرایط کنسلی آنها با جرایم 100 درصد مقابل است و اگر ایرلاین چارتر کننده با کنسلی موافقت کند مبالغ جریمه عمدتا بالا می باشد. در مابقی موارد شرایط و قوانین این بلیط های هواپیما با بلیط های سیستمی یکسان می باشد.

خرید این گونه بلیط های هواپیما به مسافرانی پیشنهاد می شود که، معمولا به تعقیب ارزان تر کردن مبلغ تور مسافرتی خویش می باشند و تغییراتی در سررسید پرواز خویش نمی خواهند برپایی کنند.

مسیرهایی که برای این بلیط های هواپیما در نظر گرفته می شود، محدودیت ندارد و می توان تمام بلیط های داخلی و بلیط های خارجی تمام کمپانی های هواپیمایی یا ایرلاین ها را در برگیرد.

شرکت خدمات مسافرتی هوایی تکاگشت نیز در این راستا، خدمات پروازهای چارتری خود را در مسیرهایی همانند مسیرهای اروپایی (ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و ...)، آفریقای جنوبی، برزیل، ژاپن، استرالیا، چین، مالزی، سنگاپور و ...، با ایرلاین های معتبری نظیر هواپیمایی امارات، هواپیمایی قطر، هواپیمایی آلیتالیا، هواپیمایی اتحاد، هواپیمایی عمان، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران ایر و ... در همگی مسیرها، ارائه می نماید. 

بلیط سیستمی:

بلیط هواپیما سیستمی واژه مقابل بیلط چارتر می باشد و بدست کمپانی هواپیمایی یادشده به چهره سر راست در برگزیدن مشتریان و آژانس های مسافرتی توسط برنامه های واسطی همانند آمادئوس و یا وب سایت های فروش بلیط پرواز، قرار می گیرد. بلیط سیستمی به راستی برنامه پروازهای منظم یک شرکت هواپیمایی (ایرلاین) در طول سنه است که تغییر نرخ چندانی ندارد، البته عواملی مثل تعطیلات ویژه یا مناسبت های ملی و مذهبی و یا حتی تغییر ساعت پرواز در یک روز باعث افزایش و یا تفریق نرخ بلیط سیستمی می شود.

تفاوت بلیط سیستمی و بلیط چارتر

برخلاف بلیط های چارتر، مسئولیت خالی ابقاء صندلی ها در هر پرواز متوجه خویش شرکت هواپیمایی یا ایرلاین می باشد و شرایط و قوانین کنسلی و تغییر تاریخ / ساعت پرواز در این گونه بلیط ها بر پایه قوانین هواپیمایی کشوری و ایرلاین مربوطه قابل انجام است. همچنین مسافران می توانند پرواز را برای خویش رزرو نگه دارند لغایت در چهره لزوم بدون اداء خرج ای آن را تغییر بدهند و در نهایت اقدام به صدور بلیط و پرداخت وجه آن بکنند و حتی چنانچه بلیط صادر شود در صورت کنسلی، جریمه از مبلغ کسر و مابقی استرداد می شود.

طبقه بندی قیمت بلیط سیستمی

به 2 دسته IT Fare و Market Fare دسته می شود:

IT Fare به نرخ های ویژه و بها زیر بلیط های سیستمی اطلاق می شود که بیشتر یا به صورت مستقیم از طرف ایرلاین صادر می شود و یا دسترسی های خاصی به برخی از آژانس های مسافرتی پرفروش (با شمار مشخص در هر پرواز) دیتا می شود تا بتوانند این طور بلیط ها را صادر نمایند (در اصطلاح به اینگونه نرخ ها پروموشن-Promotion گفته می شود) ، که البته این گونه نرخ ها به صورت دائمی در دسترس نیستند. اما اگر به تعقیب نرخ های پایین پروازی و با شرایط و قوانین کنسلی و تغییر تاریخ / ساعت همانند بلیط های سیستمی هستید، رهنمود می شود با همکاران ما در دسته Emirates Holiday تماس گرفته و از خدمات اینگونه بلیط ها به به اتفاق پکیج تور انها بهره مند شوید.

Market Fare به آن تقسیم از بلیط هایی گفته می شود که به صورت معمول بدست آژانس های مسافرتی و یا از راه تارنما های فروش بلیط خارجی و بلیط درونی و یا از طریق اپلیکیشن های ایرلاین ها، نمایش داده می شود.

آژانس مسافرتی تکاگشت، که در قسمت فروش بلیط خارجی و فروش بلیط داخلی از دسته آژانس های برتر در این زمینه می باشد، در اقدامی برای راحت نمودن و صرفه جویی در هزینه و وقت مسافرین خویش اقدام به فروش بلیط پروازهای داخلی و خارجی به تمامی مقاصد در گیتی به چهره انلاین، نموده است و با بهره گیری از چندین تامین کننده نیرومند در این زمینه تجربه راحت و لذت بخشی از خرید آنلاین بلیط هواپیما را به مسافران خود عرضه داشته است.

date_range یکشنبه 12 اسفند 1397 remove_red_eye 2666 بازدید favorite_border 0 chat 15
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09336662081
03136662084
اتوبوس
09336662081
09336662081
هتل داخلی
09336662081
03136662081
تور داخلی
09336662081
03136662081
تور خارجی
09336662081
03136662081
ثبت نظر
chat 15
مجتبی نظری :

من بلیط هواپیما خودم رو همیشه از شما تهیه می کنم و راضی هستم

مدیر سایت :

نظر لطف شما هست شما می توانید با خرید بیشتر به مسافران طلایی ما تبدیل و از تخفیفات ویژه ایی بهره مند شوید

روشنا :

یکم قیمتاتون بالاست

مدیر سایت :

دوست عزیز قیمت بلیط هواپیما طبق مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری است. در صورتی که شما جز مسافران طلایی سایت ما باشید می توانید از تخفیفات ویژه بهره مند شوید

حسن ارجمند :

اینکه بابت هر خرید یه شارژ هدیه میدین خیلی باحال هست

مدیر سایت :

در دنیای رقابت این یک مزیت رقابتی است ممنون بابت انرژی مثبت شما

محسن نیکبخت :

قبلا تخفیفاتتون بیشتر بود اما الان نه:(

علی :

سلام.اطلاعات خوبی درخصوص بلیط هواپیما بودممنون

شایسته :

سلام بلیط هواپیما مشهد قیمت چقدره؟

مدیر سایت :

سلام بلیط هواپیما مشهد بسته به تاریخ قیمت متفاوتی داره سایت رو کنترل کنید

سعید :

سلام منظور از بلیط هواپیا چارتر ارزان چیست؟ مگر الان همه بلیط های هواپیما نرخ رسمی نیست؟

مجتبی محبی :

بلیط هواپیما لحظه آخری برای مشهد هم دارین؟ التماس دعا

مدیر سایت :

دوست من سلام بلیط هواپیما لحظه آخری برای مشهد موجود هست بسته به تاریخ انتخاب کنید

شروین :

بلیط لحظه آخری کیش برای 26 شهریور دارین؟

مدیر سایت :

بله از طریق سایت خرید کنید

صالح :

برای خرید بلیط هواپیما خاریجی می تونم از سایت شما استفاده کنم؟

مدیر سایت :

سلام برای تهیه بلیط هواپیما خارجی از سایت ما استفاده کنید

یاور :

من از سایت علی بابا بلیط هوپیما می خردیم اما قیمت های شما خیلی بهتره

مدیر سایت :

سلام در تلاش هستیم قیمت بلیط هواپیما را با نرخ واقعی و ارزان به شما ارائه کنیم ممنون از اینکه سایت بلیط هواپیما ما رو انتخاب کردید

متین احمدوند :

سلام برای رزرو بلیط هواپیما چارتری چیکار باید بکنم؟

مدیر سایت :

دوست من سلام از طریق سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما تکاگشت میتونی رزرو بلیط چارتری هواپیما رو انجام بدی

محمد طالبی :

من ترجیح میدم بلیط هواپیما رو از دفتر شما تهیه کنم

مدیر سایت :

از لطف شما متشکرم

محمد طالبی :

من ترجیح میدم بلیط هواپیما رو از دفتر شما تهیه کنم

مدیر سایت :

شما لطف دارید

سیاوش :

با تشکر از پشتیبانی شما در رزرو آنلاین بلیط هواپیما