در آستانه آغاز سال نو 2019 میلادی، کشور موفق مالزی در زمینه صنعت گردشگری از جدید ترین پروژه خود در این صنعت به نام مای بیوتی رونمایی نمود تا نسبت به جذب گردشگران بیشتر قدم بردارد. مخاطبین این پروژه کسانی هستند که به دنبال جوانی و زیبایی می باشند. این پروژه را به لحاظ طبقه بندی می توان زیر مجموعه گردشگری سلامت شناخت.
مالزی دارای وزارت خانه ایی بنام گردشگری، فرهنگ و هنر می باشد که نماینده آن عنوان می کند که: مالزی جز 5 مقصد برتر جهانی است و با توجه به آمارها در حال حاضر سالانه بیش از 2 میلیون نفر از جاذبه های گردشگری مالزی بازدید می کنند. نقطه هدف این وزارتخانه جذب بیش از 6 میلیون گردشگر برای سال 2019 می باشد که در واقع پرژه مای بیوتی نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.
نماینده این پروژه در وزارتخانه گردشگری مالزی آقای دانگ وانگ کنگ، اعلام می کند که هدف اصلی این پروژه خاورمیانه است و در این بین در کشورهای مختلف خاورمیانه قصد به معرفی پرژه خود دارد. وی عنوان می کند که در راستای گردشگری سلامت که به دو شاخه درمانی و زیبایی تقسیم می شود فعلا قصد ورود به شاخه درمانی ندارد. شاخه زیبایی گردشگری تندرسی به عمل های زیبایی، پوست، مو و ... مربوط می شود و جنبه درمانی که مربوط به عنوان بیماری هاست ،به عمل های جراحی قلب، چشم و ... ورود می نماید. که البته کشورمان ایران نیز در هر دو زمینه متخصصین و کارشناسان خبری دارد، حال باید دید آیا کشور مالزی در این زمینه به لحاظ کیفیت و قیمت توان رقابت با کشور ایران را دارا می باشد یا خیر؟ همچنین مدیران صنعت توریسم در ایران می توانند در کنار پروژه مای بیوتی در مالزی پروژه مای بیوتی در ایران را راه اندازی کنند که نیازمند هماهنگی بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت بهداشت می باشد.