{{ctrl.notification}}
۴ آرزوی گردشگری در سال پیش رو

در این یادداشت یک گردشگر حرفه‌ای از چهار آرزویش در زمینه گردشگری می‌گوید و امیدوار است در سال جدید بتواند این سفر ها را محقق کند. با تکاگشت همراه باشید:

در طی ۸ سال سفری که داشتیم، جاهای شگفت انگیز مختلفی را دیدیم، با مردم جالبی آشنا شدیم و تجربه های تاثیرگذاری بدست آوردیم. با این حال هنوز هم جاهایی وجود دارد که در لیست آرزوهای سفرمان قرار دارد. در ادامه به آرزوهای مان برای سال ۲۰۱۷ اشاره می کنیم.

خوابیدن در خانه های روی آب در مالدیو

هیچ تجربه ای شبیه استراحت در اتاق های لوکس و مجلل روی اقیانوس نیست. سال هاست که تصاویر این نوع خانه ها را می بینیم و اخیراً بسیاری از دوستان ما توانسته اند این سفر را تجربه کنند و این کاملا حسادت برانگیز است.

دوست داریم با گرمای نور خورشید که به داخل اتاق مان آمده است از خواب بیدار شویم، از نردبان پایین برویم و در اقیانوس شنا کنیم. نیک، پسرم، می تواند غواصی کند و ما هم اسنورکلینگ کنیم و از آب گرم های درمانی لذت ببریم. مالدیو پست ترین کشور دنیا است که در جنوب غربی هند و سریلانکا قرار دارد. این کشور متشکل از ۲۶ جزیره شنی است که اطراف آن را آب های فیروزه ای اقیانوس احاطه کرده است. ما در سال ۲۰۰۹ به سریلانکا سفر کردیم اما به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم به این کشور سفر کنیم. اما در سال ۲۰۱۷ قصد داریم به مالدیو سفر کنیم. ما قصد داریم دهمین سالگرد ازدواجمان را جشن بگیریم و فکر می کنیم بهترین جایی که می توانیم برای استراحت و داشتن لحظات رومانتیک سفر کنیم، همین جزیره جادویی و زیبا است. امیدوارم بتوانیم به این سفر برویم!

فرست کلاس

پرواز فرست کلاس یا بیزینس کلاس

این کاری است که ما هیچ وقت انجام ندادیم. منظورم از لاکچری فرست یا بیزینس کلاس، نشستن در قسمت جلوی یک هواپیمای کوچک نیست که هر دو بخش را با پرده جدا کرده اند و به شما یک بسته بادام زمینی رایگان می دهند. منظورم تجربه یک فرست کلاس واقعی است که با شما مثل خانواده سلطنتی رفتار می کنند. این روزها کمتر سوار هواپیما می شویم، اما برای مسافت های طولانی خصوصاً برای سفر به آسیا، داشتن یک تخت راحت و یک بالش واقعی، خیلی لذت بخش است.

من اخیراً با سایت Ultimate Class Airfares آشنا شدم که در آن یک تیم متخصص تخفیف های فرست کلاس و بیزینس کلاس را (حتی در لحظه آخر) در سراسر دنیا را به شما ارائه می دهند. فرقی نمی کند برای تجارت سفر می کنید یا برای تفریح ، آنها به شما کمک می کنند که پروازهای لاکچری را با تخفیف مناسب و گاهی تا ۷۵%  درصد تخفیف بخرید.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مبدا و مقصد، تاریخ، نوع پرواز، نام و شماره تماس و جزییات لازم را در فرم پرکنید و یکی از نمایندگان شرکت به صورت رایگان شما را راهنمایی می کند. به زودی ما هم با پروازهای لوکس به سراسر دنیا سفر می کنیم.

سوشی

خوردن سوشی در ژاپن

ژاپن، کشوری است که ما سالهاست دوست داریم به آن سفر کنیم. نه تنها به خاطر اینکه سوشی غذای محبوب نیک هست، بلکه به خاطر فرهنگ، تاریخ، طبیعت و مناطق دیدنی آن مورد علاقه ماست. به خاطر کمبود بودجه نتوانستیم به ژاپن سفر کنیم. دوست داریم از کوه فیجی بالا برویم، به کیوتو و توکیو برویم و هیروشیما را ببینیم، شکوفه های گیلاس را ببینیم، غذاهای تازه دریایی بخوریم و البته با مردم آشنا شویم. ما به کشورهای زیادی در آسیا سفر کردیم، اما خیلی دوست داریم در آینده نزدیک به ژاپن سفر کنیم. کسی چه می داند شاید سال دیگر این کار را کردیم.

سافاری

سافاری در آفریقا

در سال ۲۰۱۱ ما به مدت ۵ ماه شرق آفریقا را به صورت کوله گردی گشتیم. در قایق و اتوبوس و ساحل خوابیدیم. سفری باور نکردنی بود که برای ما خاطره های بسیار زیادی بوجود آورد، گرچه سخت ترین سفری بود که تا حالا داشتیم. ما مجبور بودیم ۳ صبح از خواب بیدار شویم تا بتوانیم به اتوبوسی که ساعت ۸ حرکت می کند برسیم. اگر به موقع نمی رسیدیم صندلی خالی برای نشستن پیدا نمی کردیم. اتوبوس ها و ماشین هایی که چندیدن مسافر سوار می کنند معمولاً بیشتر از ظرفیت سوار می کنند و اکثراً پیش از رسیدن به مقصد بنزین تمام می کنند. چندین بار مجبور شدیم سوار ماشین های عبوری شویم. خیلی وقت ها مجبور شدیم در اتاق ها و مناطق خطرناک بخوابیم. خندیدیم و گریه کردیم. تلاش کردیم و گاهی تسلیم شرایط شدیم. سفری بود که می شود درباره اش کتاب نوشت ، سفری که پر از بالا و پایین شدن ها و اتفاقات مختلف بود. داستان های زیادی برای تعریف کردن از این نقطه از دنیا داریم.

گرچه لحظات سخت زیادی داشتیم، اما خاطرات خوش آن بیشتر از خاطرات تلخ و سختی های آن بود. آفریقا شبیه هیچ جای دیگری نیست. ما آرزو داریم دوباره برگردیم به آفریقا و کشورهای جنوبی آن مثل نامیبیا، بوتساوانا، زامبیا و زیمبابوه را ببینیم.

اما این بار دیگر قصد نداریم مستقل سفر کنیم. ترجیح می دهیم با یک شرکت معتبر و همراه با راهنما و ماشین و محل اقامت مشخص و مناسب سفر کنیم. این بار می خواهیم بیشتر استراحت کنیم و بیشتر از دیدن حیوانات و مناظر طبیعی لذت ببریم. رفتن به سافاری چیزی است که می توانیم بارها تکرارش کنیم.

date_range سه شنبه 17 مرداد 1396 remove_red_eye 2636 بازدید favorite_border 0 chat 0